jag är inte IS....

bambiraptor

jag är inte IS....

Inlägg av bambiraptor »

Efter attacken i Stockholm och även tidigare terroristattacker har jag undrat lite varför det aldrig blir några demonstrationer från folk som flytt förtrycket av islam som vill visa sin avsky för det som hänt. Det enda man får se är en enskild imam som säger att attacken är inget islam stöder.

Varför vågar ingen muslim visa sin avsky mot attackerna? Tycker ni att det var bra det som hände eller är det rädsla för repressalier från IS muslimer? Jag förstår inte varför vi ska se er som flyktingar och vänner när ni inte kan gå i fronten för att jobba mot den ondskan som radikal islamism faktiskt står för och enligt många av er var anledningen till att ni flydde ert hemland och kom hit.

Anders.P

Re: jag är inte IS....

Inlägg av Anders.P »

Fortfarande inga rapporteringar om att muslimska samhället kraftigt fördömer denna handling och arbetar hårt mad att motverka radikalisering. Inte heller några demonstrationer från de som flytt denna organisation. Vart är alla Imamer som borde gå i fronten och fördömma detta fega massmord. De borde gå i spetsen och fördömma att han påser sig vara en muslim. De borde stå upp för och hylla det fria och demokratiska samhället. Hur ska vi tolka denna tystnad från det muslimska samhället?

Skriv svar